tisdag 16 augusti 2011

Höstbytet är igång

Nu är höstbytet igång. Jag lägger in länk till alla som är med här. Informationen ute i vänsterkolumnen stämmer inte riktigt.

Made by Mamma Mia
Nåni by Smillas design
Tjohalia
Libe stickar och syr
Vouffen
Maria pysslar
Anna Kavat
Jumel
Klockarbarn
MOE design
Lyckoborgen
Sytt av Anna
Handmade by DoDo
Miniannan
Lillofant - Maj stajl

Ska bli kul att se alla paket sedan.

Jag lägger in frågorna här, de skiljer sig lite från tidigare.Vad paketet ska innehålla ser ni i inlägget innan.

1. Hur många barn har du och vilken sort?
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
7. Vill du ha en hel meter tyg eller går det bra med två halvmetersbitar?
8. Är du allergisk mot något?
9. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
11. Nytt eller second hand?
12. Pojk/flick eller unisex?
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
15. Är det något särskilt mönster du letar efter?
16. Bor du i hus eller lägenhet?
17. Kaffe eller te?

19 kommentarer:

anna sa...

Och genast blev hösten ännu roligare...

Anonym sa...

Idag har jag skickat paketet.

Anonym sa...

CcJAg har skickat mitt paket idag... nu återstår bara att vänta. :)

Helena sa...

Jag har fått mitt paket, tror till och med att jag var först att få i den här omgången, lite sen att skriva kommentar här bara.

Maria sa...

Jag har skickat mitt paket, pga av tekniska problem någon dag sen....sorry

Anna Johansson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna Johansson sa...

Nu har jag bloggat om mitt hemliga paket http://syttavanna.blogspot.com/2011/09/hostbyte.html

Elin sa...

Jag har skickat mitt paket idag. Insåg inte förrän alldeles nyligen att det var sent, då jag av någon anledning skrivit 26/9 i min kalender istället för 16/9. Ber så mycket om ursäkt till min vän. Men paket kommer och det hoppas jag är det viktigaste!

Maria sa...

Jag har både skickat och fått, bloggat om paketet som jag fått.

Maria sa...

Jag har fått paket och bloggat om det, vet inte om mitt paket kommit fram ännu....

Libe sa...

Jag har både fått och skickat paket , och bloggat om dem :)

Anna sa...

Är jag den enda som fortfarande väntar....

JuMel sa...

Nej, Anna du är inte den enda som fortfarande väntar... Skickat för ett bra tag sedan men inte fått.

Elin sa...

Jag fick mitt paket igår (TACK!) och har skickat mitt.

JuMel sa...

Nu har jag också fått mitt paket, ska blogga om det också!:)

Camilla sa...

Jag har både skickat och fått!

Anna sa...

Äntligen fick jag mitt... och det var värt att vänta på

Tjohalia sa...

Jag fick mitt förra veckan men har helt glömt bort att skriva det här..
Men kanonfint var det! :-D

Klockarbarn sa...

Jag har glömt bort at skriva att jag skickat och mottagit paket.