lördag 15 maj 2010

Sommar

Hemlisbyte "Sommar"
Paketet ska innehålla följande:
 något sytt/stickat/virkat/pysslat till barnet/barnen
 1m tyg/eller bok
 överraskning till mamman
 något "sommrigt"
 ett sybehör
 ett mönster
 Glöm inte skriva några rader!! Alltid roligt att läsa något från den som gjort paketet 

Frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
7. Är du allergisk mot något?
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
9. Vad läser du för typ av böcker?
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
11. Nytt eller second hand?
12. Pojk/flick eller unisex?
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
17. Bor du i hus eller lägenhet?
18. Något tillbehör du behöver?
19. Kaffe eller te?

Sista skickdag är 30 JUNI!!

15 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har aldrig varit med på ett hemlisbyte innan men skulle gärna vara med denna gång vad skall jag göra för att vara det?
Har bloggen http://ulrikashobby-plats.blogspot.com/

Tack på förhand// Ulrika

Maria sa...

Tyckte det var jättebra när sybloggarna låg till vänster å denna sida:) Alla fint samlade!

katta sa...

Jag vill också gärna vara med, vet bara inte hur man ska gå tillväga. Min bloggadress är: www.frokenfrack.blogspot.com

Anonym sa...

Gorilla! jag försöker skriva på din sida anonymt emn det går inte...

vore bra om man kunde skriva i allas bloggar utan namn ett tag...

GR sa...

Hej hopp Anonym!
Jag var inte medveten om att jag inte tillåt anonyma kommentarer, men det är ändrat nu!

Nette/rostis sa...

hej tisa!! jag har klåpat bort mina mail från dej och har varken adressen eller vem min hemliga är, iiiik!!! har du möjlighet att skicka dem på nytt????

Nette/rostis

Anonym sa...

nu har jag skickat mitt paket, hoppas d kommer fram på måndag! :D

Anonym sa...

Jag har också skickat mitt paket. Är ute i god tid för en gångs skull. ;-)

Sagagos sa...

Då väntar vi med spänning nu då ;)
vi är i stugan så har någon skickat till mig
så hämtar jag Posten på torsdag... Om ni väntar
på kommentar :)

GR sa...

Jag har fått mitt paket idag med en massa fina saker till mig och barnen! Tack så mkt min hemlige vän! Tror att jag listat ut vem du är, men jag återkommer när jag hunnit blogga om paketet. Lite fullt upp nu med färdigställande av paketet som ska skickas.. (varför är jag alltid ute i sista minuten..) och stundande ettårskalas i morgon.

Anonym sa...

Skickar idag-ber om ursäkt för förseningen:)

Anonym sa...

Erkänner jag med att det blev lite försening på pakatet men det lämnades på posten strax efter 9 imorse.

Maria sa...

Mitt paket kom idag - bloggar om det imorgon.
TACK min superduktiga hemlisvän

vouffen sa...

Igår kom mitt paket :) ! Suuperfint och vi blev nöjda allihop, dottern var så fin till dagis i morse :) ! Försöker blogga i helgen.
TACK hemlige vän för ett jättefint paket!

Anonym sa...

Jag blev lite sen med mitt paket men skickade det igår.