torsdag 24 mars 2011

Frågorna till hemlisbytet

Jag lägger ut frågorna till hemlisbytet redan nu även om anmälningstiden inte har gått ut. Jag har fått in förslag på försommarbyte eller ett byte med temat "grönt är skönt". Det får gärna bli några fler deltagare i bytet då inte så många har anmält sig hittills. Ni har helgen på er att anmäla er :)

1. Hur många barn har du och vilken sort?
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
7. Är du allergisk mot något?
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
9. Skulle du vilja ha 1 m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
10. Vad läser du för typ av böcker?
11. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
12. Nytt eller second hand?
13. Pojk/flick eller unisex?
14. Vilka material gillar du eller ogillar du?
15. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
17. Bor du i hus eller lägenhet?
18. Kaffe eller te?

6 kommentarer:

Libe sa...

"Grönt är skönt" låter roligt :)

mammalito sa...

Fast jag är inte så förtjust i grönt så blir det det temat så vill jag inte vara med... Nu är jag tråkig jag vet! :/

Helena sa...

Man kanske inte måste ta det bokstavligt, med grönt alltså. Man kan ju tänka sig grönt = blommor, växter, frön, grönska :) Hoppas att du vill vara med Mammalito :)

Mammalito sa...

Jag får väl skriva det i mina svar... ;)

Tjohalia sa...

Är det försent att hänga på?

Helena sa...

Jag tänkte fördela hemliskompisarna imorgon, söndag, så än finns det tid! :)